Specjalizacja
Komunikacja marketingowa, media społecznościowe, promocja, handel, e-commerce
Zainteresowania naukowe:
- Komunikacja marketingowa
- Marketing społecznościowy
- Marketing sensoryczny
- Grywalizacja
- Zarządzanie marketingowo-logistyczne
- Handel (innowacje w handlu, e-commerce)
Skontaktuj się
Sylwetka eksperta
Dr Mariusz Woźniakowski pracuje w Uniwersytecie Łódzkim od 2011 roku, a od 2014 na stanowisku adiunkta w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania. W tym samym roku obronił rozprawę doktorską „Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw”. Od 2012 współpracuje z Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w charakterze wykładowcy.
Prowadzone przez niego badania skupiają się na dwóch obszarach. Pierwszy dotyczy szeroko rozumianej komunikacji marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem internetowego public relations, marketingu społecznościowego, grywalizacji. W drugim koncentruje się na związkach marketingu i logistyki, wyrażanych w takich zagadnieniach jak: zarządzanie marketingowo-logistyczne, e-commerce, merchandising, omnichannel.
Jest autorem lub współautorem około 50 publikacji naukowych, w tym monografii „Marketing społecznościowy w polskich przedsiębiorstwach” (2016).
Mariusz Woźniakowski prowadzi zajęcia dydaktyczne na Wydziale Zarządzania oraz Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz podyplomowych. Wśród prowadzonych przedmiotów znajdują się: Innowacyjność i design w marketingu, Nowoczesne technologie w marketingu, Marketing w firmach logistycznych, Biznes muzyczny.
Wybrane działania:
- Wyróżnienia:
- 2006 - Paszport Zarządzania 2006 nadany przez Dziekana Wydziału Zarządzania UŁ za „ponadprzeciętne zaangażowanie na rzecz rozwoju Wydziału Zarządzania UŁ”
- Członkostwo w stowarzyszeniach:
- Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu (od 2018)
- Współudział w organizacji konferencji naukowych:
- 11.2016 – „Zarządzanie procesami logistycznymi we współczesnej gospodarce”
- 10.2014 – „Zarządzanie i sport - wzajemny transfer wiedzy”
- 10.2009 – „Klaster logistyczny na tle procesów rozwoju regionu”
Wybrane publikacje w mediach:
- Tanie sklepy receptą na kryzys. Nadchodzą nowe sieci - Rzeczpospolita (25-07-2020)
- Subskrypcje i abonamenty: nie trzeba kupować, żeby korzystać - Parkiet (24-05-2020)
- Koronawirus dotyka także branżę pogrzebową. Obroty zmalały o 40 procent - TVP3 Łódź (07-05-2020)
- Policja ostrzega przed epidemią fake newsów. Nie dajcie się nabrać oszustom! - Antyradio.pl (17-03-2020)
- Koronawirus i fake newsy. Jak się nie dać nabrać? - Zdrowie.radiozet.pl (17-03-2020)
- Fala fake newsów - Gazeta Wyborcza (17-03-2020)
- Rozmowa Dnia: dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania UŁ - Lodz.tvp.pl (28-11-2019)
- Black Friday - dla kogo okazje i zysk? - Tvtoya.pl (27-11-2019)
- Czarny piątek to wysyp okazji, ale i oszustów - Rzeczpospolita (25-11-2019)
- Black Friday okazją dla oszustów. Warto uważać na zakupy w sieci - Radiozet.pl (25-11-2019)
- Black Friday 2019 – kiedy wypada? Jakie sklepy biorą udział w czarnym piątku? - Wp.pl (23-11-2019)
- Skazani na handel obwoźny - Rzeczpospolita (07-11-2019)
- Dzieci decydują o rodzinnych wydatkach - Rzeczpospolita (29-10-2019)
- Black Friday - TV Toya (28-10-2018)
- Black Friday dokładnie za tydzień. Jak nie dać się nabrać na fikcyjne promocje - Finanse.wp.pl (16-11-2018)
- Ograniczenie handlu w niedziele - bilans po pół roku obowiązywania ustawy - TV Toya (21-10-2018)
- Więcej na radość z życia – Lidl umiejętnie adresuje ten sam przekaz do różnych odbiorców [OPINIA] - Wiadomoscihandlowe.pl (04-10-2018)
- Imprezowa kumulacja. Urodzaj, czy może organizacyjne niedopatrzenie? - Radiolodz.pl (10-09-2018)
- Lidl. Więcej na radość z życia – eksperci analizują nową kampanię marketingową - Wiadomoscihandlowe.pl (29-06-2018)
- Czy sobota stanie się handlową niedzielą? - Dziennik Łódzki (09-03-2018)
- Jakie mogą być konsekwencje ekonomiczne i społeczne ograniczenia handlu w niedziele? - Tvtoya.pl (07-03-2018)
- Wolna niedziela. Komentarz eksperta na temat zakazu handlu w niedzielę - Kurier.pap.pl (28-02-2018)
- Zakaz handlu w niedziele. Obroty dużych sieci handlowych nie spadną? - Wiadomoscihandlowe.pl (13-02-2018)
- "Black Friday - sklepy kuszą promocjami" - Biznes.interia.pl (24-11-2017)
- "Dr M. Woźniakowski: do Black Friday podchodźmy z rezerwą" - Msn.com (24-11-2017)
- "Black Friday, czyli zakupowe szaleństwo. 'Podchodźmy do niego z rezerwą'" - Tvn24bis.pl (24-11-2017)


Pobierz zdjęcia w wysokiej rozdzielczości
Kierownik grantów:
- 2014 – „Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw” – kierownik projektu
Udział w projektach badawczych:
- 2018 - „Procesy logistyczno-marketingowe w przedsiębiorstwach z branży transportu samochodowego”. Podmioty realizujące: Uniwersytet Łódzki, Polski Instytut Transportu Drogowego
- 2011/2012 – projekt „Open Research Platform” współfinansowany ze środków UE – EFRR w ramach Programu Interreg IVC. Podmiot realizujący: Uniwersytet Łódzki
- 2011 – „Making Knowledge Work” – ekspertyza zawierająca wnioski z analizy potencjału innowacyjnego województwa łódzkiego w kontekście możliwości wdrożenia wybranych 3 praktyk zaprezentowanych w ramach projektu MKW w zakresie analizy realizacji wydatkowania środków unijnych w woj. łódzkim w okresie programowania 2007-2013 PO WŁ. Podmiot realizujący: Centrum Transferu Technologii UŁ;
- 2009 – „Logistyka 2025 – badanie eksperckie metodą delficką” . Podmiot realizujący: Zakład Logistyki Wydziału Zarządzania UŁ
- 2007-2009 – „Indeks BI-NGO – komunikacja społecznego zaangażowania firm poprze Internet”. Podmiot realizujący: Stowarzyszenie Innowatorów Zarządzania
Słowa kluczowe
Komunikacja marketingowa, media społecznościowe, handel, e-commerce